Insider tip - all-inclusive resort in de Kirgizische bergen.

20 juli 2019 - Bisjkek, Kirgizië

Wil je een keer weg van alles? Geen afleiding door internet of whatsapp, maar je hoofd helemaal leeg maken en nergens hoeven aan denken? Dan hebben wij de ultieme tip voor je.

Kom naar Jyrgal Yurt camp, gelegen nabij Kol-Suu. Je zult hier genieten van de gezonde berglucht, het fraaie uitzicht op de Hemelse Bergen en de authentieke Kirgizische sfeer.

IMG_1170

Kamers

Standaard verblijf je in een tweepersoons kamer (twin beds), voorzien van klimaatbeheersing en beveiliging. Het uitzicht bij de wastafel is een bijzondere vermelding waard, net als het modern ingerichte toilet.

IMG_1171EB23A3EA-DEAF-4CEC-A5FF-A390300BAF27IMG_1172

Inbegrepen

Gedurende je verblijf in Kel Suu word je uitgebreid verwend. In de eetkamer staat altijd verse thee, brood en snoepgoed klaar, en ook bij het ontbijt en avondeten geniet je van heerlijke lokale specialiteiten.

Ontbijt Kel Suu

Koken Kel Suu

Entertainment

We hebben een gevarieerd outdoor programma. Van een stevige bergwandeling via kayakken op een bergmeer (houd er echter rekening mee dat onze gids niet kan zwemmen) tot een heerlijke rit op onze Kirgizische paarden. Geen ervaren ruiter? Geen probleem, onze paarden weten de weg.

Paarden meer

Ook een bezoek aan ons cultuurhistorisch erfgoed is de moeite waard.

image1

‘s Avonds kun je genieten van de sterrenhemel of ervaringen uitwisselen met onze internationale gasten.

Routebeschrijving

Je vindt ons familiebedrijf in het zuiden van Kirgizie, nabij de grens met China.

Je neemt vanaf Naryn (300 km ten zuiden van Bishkek) de weg naar China. Na het paardenstandbeeld eerste zandweg links, langs de twee politieposten. Volg deze weg zo’n 90 kilometer over de hoogvlakte tot de gravelroad overgaat in een geitenpad. Na 30 kilometer en diverse haarspeldbochten zie je ons kamp al in de verte liggen. Neem de afslag voor de eerste verroeste treinwagon en vraag naar Jyrgal.

Wij geven geen garantie op de kwaliteit van de bruggen!

Contactgegevens

Je kunt ons van eind september tot eind mei bereiken per email, whatsapp en facebook, omdat we dan in ons winterverblijf wonen. Tijdens de zomerperiode is een postduif of de Pony Express waarschijnlijk het snelste.

Let op!

U heeft een ‘border permit’ nodig, voor zowel auto als passagiers. Het verkeerd vermelden van de geboortedatum - ook als dit door een derde partij is gedaan - kan tot problemen leiden. Geduld, een schietgebedje en vriendelijk glimlachen kunnen helpen in zo’n geval, zoals twee van onze gasten onlangs hebben ervaren.

—————————————-

Aanvulling Playlist

Hoe sterk is de eenzame fietser - Boudewijn de Groot

We zien verrassend veel fietsers onderweg, en met de rijstijl, de kwaliteit van de wegen en de temperatuur moet je toch aardig sterk zijn om hier boven (of beneden) te komen.

Per Spoor - Guus Meeuwis

Overal kom je oude treinwagons tegen, tot op de bergweiden op zo’n 4000 m hoogte.

Alles van The Eagles

De adelaars hier zijn indrukwekkend

We’re having a party - Southside Johnny

Want deze reis is een feest, en het verblijf in Southside B&B bevalt prima.

1. Marla:
    20 juli 2019
    Zoals jij jullie reizen verslaat, heel leuk om te lezen.