Een korte ochtendimpressie uit Punda Maria

5 september 2022 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Tien voor acht, ontbeten met een impalaworstje, uitzicht op de waterhole met buffels en olifanten en een mooie trip in de planning voor vandaag.

Buffels op weg naar waterhole

We rijden via Crooks corner naar de grens met Mozambique, die hopelijk snel gaat.

De hoeveelheid papierwerk vooraf was iig indrukwekkend, een A4tje vol gegevens voor de temporary import permit, visa aanvraag via de ambassade in Brussel, het lijkt wel een audit. Vervolgens de Limpopo doorsteken, het water staat laag genoeg om niet de ferry te hoeven nemen. 60 km zandpad, grens met Zimbabwe (e-visa!) en dan naar Mabalauta, de eerste stop in Gonarezhou , zonder WiFi, stroom, of wat voor voorzieningen dan ook. We zijn dan ook goed bepakt, 200 liter diesel, volle water tank, goed gevulde voorraadla en koelkast (op aparte accu), met eerste levensbehoeften als wijn, kaas, chocolade, en melk voor de cappuccino (we hebben de usb oplaadbare opschuimer uiteraard bij ons), en wat luxe als tomaten, uien, courgette en crackers. We zijn trouwens wel een zak chips armer, die werd net door een aapje uit de auto gegrist!

kortom, we zijn er klaar voor. Ergens eind van de week wsl weer on the grid, tot die tijd: drive safe, want dat is de vaste opmerking hier 😃

1. Maddy mertens:
    5 september 2022
    Gaan jullie dan helemaal alleen??? Of toch met een groep? Gids?
  2. Lielle van Laren:
    10 september 2022
    Helemaal alleen, geen groep geen gids! Verslag is onderweg per postduif
  3. Saskia Dubbelt:
    Vier uur voor 165 km??? 🤯
  4. Marla:
    5 september 2022
    Nu weet ik weer waarom ik zo'n ontzettende hekel aan apen heb: Jeugdtrauma's. Ze gristen als je even niet keek alles uit je hand, tas enz.
  5. Sonja:
    5 september 2022
    Ziet er goed uit🙃veel plezier
  6. Roland:
    Antoine thuis gebleven 😂
    Verdere foto‘s mooie omgeving, goede en veilige reis!